Začať a naštartovať úspešnú kariéru realitného makléra nie je vôbec jednoduchú, dokonca ťažšie, ako by sa mohlo zdať. A preto sme sa pozreli na to, čo hovorí umelá inteligencia, predsa len je to čoraz populárnejší nástroj a dáta, s ktorými disponuje, sú zozbierané z celého sveta. Samozrejme, k výsledkom pridáme aj náš komentár a náš pohľad z praxe.
Ako začať v realitách podľa umelej inteligencie
Začiatok kariéry
UI (umelá inteligencia): Výber správnej realitnej kancelárie sú pre štart hlavné kľúčové kroky, ktoré ovplyvnia váš úspech v tejto profesii.
Náš názor: - súhlasíme, veľa záujemcov o prácu realitného makléra skončí len preto, že si zle vybrali realitnú kanceláriu, ktorá im nie len pomáha v rozbehu, ale zabezpečuje servis, vzdelávanie, marketing, právnu podporu a veľa ďalších, niekedy až neviditeľných služieb, ktoré pomáhajú aj pri podstatnej časovej úspore.
Vzdelanie
UI: Hoci nie je všade povinné, absolvovanie kurzov zameraných na realitný trh, právo a marketing vám poskytne potrebné základy.
Náš názor: - súhlasíme, vzdelávanie je to prvé, čo by malo každého záujemcu o prácu zaujímať a týka sa to akejkoľvek profesie. Preto patríme medzi pár realitných kancelárii na Slovensku, ktoré majú vlastný vzdelávací program. Naša Realitná akadémia HALO reality si dovolíme povedať sa zaraďuje medzi tie najlepšie, veď máme pravidelné celodenné školenia, online školenia, vstupné školenie, prípadne špecializované školenia. Samozrejmosťou je po celý čas mentoring manažéra pobočky, ktorý realitného makléra usmerňuje a pomáha, veď začiatky sú ťažké v každej profesii.
Výber značky/kancelárie
UI: Začnite pracovať v renomovanej realitnej kancelárii, kde získate praktické skúsenosti a mentoring od skúsených kolegov.
Náš názor: - súhlasíme, rozhodovať sa len podľa loga a kamarátstva nie je dobrá voľba. Pri výbere by ste mali záujemcovia o prácu realitného makléra zohľadniť, ako dlho realitná kanceláriu funguje, koľko má za sebou spokojných klientov, recenzie, počet zobchodovaných nehnuteľností za rok a hlavne realitný marketing. Ísť pracovať do realitnej kancelárie, ktorá predá za rok 10-15 nehnuteľností asi žiadna výhra nebude a pre začiatočníka už vôbec nie. Skôr vás táto situácia odradí, ako motivuje. Preto, pekné logo a web nestačí.
Referencie
UI: Pozrite si spokojných klientov a referencie, ktoré vám pomôžu získať pohľad na realitnú kanceláriu.
Náš názor: - súhlasíme, ako sme spomínali aj vyššie, pozrite si čo hovoria na danú kanceláriu klienti. Má daná kancelária dostatok referencií a sú hodnoverné? Ak nie, prvé veľké pozor. Samozrejme referencie na internete treba brať aj s nadhľadom, nikdy v živote nevyhoviete každému...
Marketing a osobný branding
UI: Značka, marketing, webová stránka, prezentácia spoločnosti, informácie o spoločnosti.
Náš názor: - súhlasíme, môže byť realitná kancelária aj najlepšia na svete, ale ak má neprofesionálne logo, branding, zlú, starú webovú stránku a chabú prezentáciu s málo informáciami, dokonca s maklérmi, ktorých neprezentuje, tak vám takáto spolupráca skôr uškodí, ako pomôže pri štarte realitnej kariéry. Utekajte čo najďalej :-)
Skúsenosti
UI: Vyberte si kanceláriu s dobrou povesťou a dlhou históriou na trhu. Renomovaná realitná kancelária vám poskytne stabilnú základňu a lepšie príležitosti na získanie klientov.
Náš názor: - súhlasíme, história, dĺžka pôsobnosti, viditeľnosť značky, renomé a stabilná značka je jeden zo základov úspechu realitných maklérov. A ak chcete mať ešte väčšiu istotu, tak celoslovenskú s viacerými pobočkami.
Školenie a podpora
UI: Zistite, či kancelária poskytuje školenia a podporu pre nových maklérov. Dôležité je, aby ste mali prístup k mentoringu a možnosti ďalšieho vzdelávania.
Náš názor: - súhlasíme, vy ako nový maklér potrebujete maximálnu podporu pri vzdelávaní. Samozrejme nečakajte, že vám bude robiť niekto asistentku, ale osobný mentoring, pomoc a pravidelné vzdelávanie je nevyhnutné. Aj v dnešnej dobe funguje 90% realitných kancelárii spôsobom - hľadáme makléra, berieme vás, tam je stôl a počítač, začnite telefonovať.... Žiadne zaškolenie, pravidelné vzdelávanie ani mentoring. Rýchly "koniec" pre všetkých ambicióznych ľudí, ktorí to mysleli s kariérou realitného makléra naozaj.
Technologická podpora
UI: Vyberte si kanceláriu, ktorá využíva moderné technológie a má dobrú online prítomnosť. Digitálne nástroje vám môžu uľahčiť prácu a zvýšiť vašu efektivitu.
Náš názor: - súhlasíme, v dnešnej dobe internetu - online priestoru sú IT technológie kľúčové, či už pre prezentáciu realitného makléra, komunikáciu s klientom a kolegami, či ušetreniu času a väčšiemu počtu obchodných príležitostí. HALO reality si na IT systéme zakladá a preto sme realitná kancelária, ktorá ma informačný systém vyvíjaný a jedinečný len pre svojich maklérov už viac ako 15 rokov.
Odmeňovanie
UI: Niektoré ponúkajú vyššie provízie, zatiaľ čo iné môžu poskytovať lepšie výhody a podporu.
Náš názor: - súhlasíme, ale nájsť optimálnu províziu a zároveň dostatok financií na marketing a podporu je kľúčové. Preto vysoká provízia realitnému maklérovi často znamená aj minimálna podpora, žiadny marketing, či platenie vecí ako kancelária, kolky, právne zmluvy, vzdelávanie a podobne. Preto zlatá stredná cesta je práve to, čo maklérovi prinesie najvyšší úžitok a efektivitu. U nás v HALO reality nám systém odmeňovania trvalo nastaviť roky a dovolíme si tvrdiť, že vzhľadom na poskytované služby patrí k najlepším na Slovensku.
Špecializácia
UI: Niektoré kancelárie sa špecializujú na konkrétne segmenty trhu (napr. luxusné nehnuteľnosti, komerčné nehnuteľnosti). Vyberte si takú, ktorá sa zhoduje s vašimi záujmami a cieľmi.
Náš názor: - tentokrát nesúhlasíme. Náš realitný trh je tak malý, že špecializovať sa len na jeden segment nehnuteľností je pre realitného makléra nedostačujúce a je len veľmi malá, alebo skôr nulová šanca, že sa dokáže uživiť. Platí to hlavne pre nových záujemcov o túto prácu, nakoľko keď nemáte dostatočné referencie sa len ťažko dostane k predaju luxusnej nehnuteľnosti. A či ju vôbec predáte je tiež veľmi otázne. Taktiež sa zameriavať napr. len na byty a rodinné domy ignorovať nie je cesta k úspechu. Profilovať sa ako realitný maklér môžete až po niekoľkých rokoch, keď uvidíte, že práve daný segment je záujem a vy máte k nemu dostatočný prístup a referencie od klientov.
Zhrnutie
Áno je to presne tak, ako to zhrnula umelá inteligencia. Vybrať si správnu realitnú kanceláriu pre svoj štart v realitách je kľúčové. Nechať si poradiť, pomôcť, využívať overenú značku a vedomosti môže byť cesta k vašej novej kariéry realitného makléra. Naopak, zlý výber vám možno túto vašu vysnívanú cestu prekazí. Držíme palce, nech si vyberiete správne.