Ahoj, aký je tvoj bežný pracovný deň a denný rozvrh práce?
Môj bežný pracovný deň je pomerne dynamický. Doobeda väčšinou riešim administratívu, vybavujem potrebné dokumenty a pripravujem podklady k nehnuteľnostiam. Ak mám naplánované stretnutia, absolvujem ich práve v dopoludňajších hodinách. Poobede sa zvyknem venovať ďalším obhliadkam alebo komunikácii s klientmi. Večer už väčšinou nepracujem – iba vo výnimočných situáciách, keď je to naozaj potrebné.
A tvoja vyťaženosť? Kedy najčastejšie ako maklér pracuješ (v akých časoch) a kedy naopak mávaš voľnejšie?
Najviac vyťažená som určite doobeda, približne do druhej hodiny. Vtedy riešim najviac stretnutí a telefonátov. Neskôr popoludní býva chvíľka voľnejšia, ale závisí to od konkrétneho dňa a aktuálnych klientov – niekedy je to pokojné, inokedy veľmi rušné.
Koľko naberieš priemerne mesačne nových realitných ponúk do svojho portfólia?
Snažím sa neustále rozširovať portfólio, aby som mala klientom čo ponúknuť. Ak sa im náhodou nepáči jedna nehnuteľnosť, viem hneď predstaviť ďalšiu z môjho výberu. Priemerne naberám okolo piatich nových nehnuteľností mesačne.
Čo musí podľa teba bežne ovládať realitný maklér pri tejto práci?
Maklér by mal dokonale poznať realitný trh vo svojej lokalite – vedieť, ako sa hýbu ceny, čo sa v danej oblasti ponúka, kde sa čo nachádza. Musí byť komunikatívny, mať rýchle reakcie a prehľad. Dnes je konkurencia veľká, preto je dôležité vedieť zaujať, byť profesionálny a zároveň ľudský.
Dnes je konkurencia veľká aj čo sa týka realitných kancelárii a maklérov. Čo podľa teba odlišuje práve tých úspešných maklérov od jeho konkurencie?
Úspešný maklér je podľa mňa ten, ktorý na sebe dlhodobo pracuje a nevzdáva sa, aj keď to spočiatku nie je jednoduché. Tvrdou prácou si postupne vybuduje meno, dôveru a klientelu – až do bodu, keď si ho klienti sami vyhľadávajú.
Akých klientov máš najradšej a čo ťa vie najviac pri svojej práci realitného makléra potešiť?
Mám rada všetkých klientov – mladých aj starších. Každý má svoj príbeh a mňa baví, keď sa viem s nimi porozprávať, poradiť im a pomôcť. Najviac ma poteší, keď sa pri práci môžeme aj zasmiať a celé stretnutie má príjemnú atmosféru.
Pamätáš si ešte na tvoj prvý realitný obchod? Aká to bolo nehnuteľnosť a ako prebiehal?
Áno, veľmi dobre si naň spomínam. Bol to rodinný dom – moja prvá prezentácia. Pamätám si, že som na stretnutie trošku meškala, ale pomohol mi vtedy môj manažér. Prezentácia dopadla výborne a klienti mi už na druhý deň ráno volali, že dom berú. Bola som nervózna ako osika, ale nakoniec to dopadlo perfektne.
Máš nejakú vtipnú príhodu, ktorú si ako maklér zažil počas svojej kariéry v realitách? Ak máš viac, kľudne spomeň aj ďalšie :-)
Vtipné situácie sa v realitách stávajú stále – niekedy pri obhliadkach, inokedy pri komunikácii s klientmi. Momentálne si konkrétnu nespomeniem, ale väčšinou mám klientov, s ktorými je sranda a nie je to iba o vážnych veciach. A to je na tejto práci super.
Čo podľa teba musí maklér robiť, aby sa stal úspešný a klienti sa vracali alebo ho odporúčali ďalej? Máš aj ty takýchto klientov - na odporúčanie, prípadne si predával už aj viacero nehnuteľností jednému klientovi?
Úspešný maklér musí mať kvalitné, prehľadné a esteticky spracované inzeráty. Zároveň musí ľuďom naozaj pomôcť – nielen predať, ale poradiť a sprevádzať ich celým procesom. Keď to klienti cítia, vracajú sa a odporúčajú vás ďalej. Áno, mám už viacerých klientov, ktorí ma odporučili svojim známym, a to je pre mňa tá najväčšia pocta.
Ďakujeme za rozhovor, nebudeme ťa už zdržovať.
Aj ja ďakujem a prajem pekný zvyšok dňa.